Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2014 10:00 - Оправдан пред Бога част 39
Автор: rozasaronova888 Категория: Други   
Прочетен: 227 Коментари: 0 Гласове:
0



РИМЛЯНИ 12 – ЧАСТ ПЪРВА

 

 В Римляни 12 Павел приканва християните да служат на Бог,

като представят телата си като жива жертва. Поради традиционното

учение, за отделна, безсмъртна душа, християните често не обръщат

внимание на своето здраве. Но ние трябва да правим най-доброто

във всяка област на здравословния живот.
 

Глава 12 на Римляни започва с трудното изказване:

 

"И той братя моля ви, поради Божиите милости, да представите телата си, в жертва жива, свята, благоугодна на Бога, като ваша духовна служба."(Римляни 12:1)

 

            Тук Павел говори за жертва. Той използва думата "жертва". Също така той използва други думи свързани с еврейската жертвена система. "Представете" това е дума за жертва. "Служба" това е друга дума за жертва.

            "Представете телата си като жива жертва"

 

Еретичество относно душата

Това, което ще кажа сега не е популярно, защото става въпрос за жертва.

            Християнската църква много бързо прие ереста, която се появи в ранните векове, че не трябва да се грижите за физическото си здраве. Това е така, защото имате безсмъртна душа. Скъпоценната душа е тази, за която трябва да се грижим.

            Поради тази ерес, през вековете, църквата е била затрупана с небалансирани отшелници, пустинни монаси, монахини, неженени свещеници и много други. Тези неща са много далеко от ученията на Светото Писание.

 

Писмо и запитване

Библията не познава такова нещо като душа, която може да функционира без тяло. Има повече от 1 600 места, на които думите "душа" и "дух" се срещат в Писанията, както в Стария така и в Новия завети. Нито едно от тези места не описва човешка душа или дух живеещи извън тялото.

            Писал съм на тази тема до много видни радио и телевизионни проповедници, които аз уважавам. Писал съм следното:

    

            Уважаеми приятелю, проповедник,

            Аз харесвам вашата програма.

            Но аз съм объркан. Вие често споменавате за огън в Ада и свързани с това теми. Аз имам проблем с начина, по който вие използвате това.

            Когато взема под внимание всичките 1600 стиха в Библията, които говорят за "душа" нито един от тях не казва, че душата може да функционира без тяло.

            Пропуснал ли съм важният стих? Моля ви пишете ми и ми посочете стиха, който не съм видял.

            Искрено ваш....

 

Храмът тяло

Никой, никога не ми изпрати липсващият текст. Не е изненадващо. Те никога не ми изпратиха такъв, защото няма такъв текст.

            Защо е важно това?

            Защото скъпи приятели, нашата култура и цивилизация, все още се управляват от мисълта, че това, което е важно са духът и душата, но не и тялото. И това е голяма грешка.

            Това, което оказва ефект на вашето тяло,  до известна степен оказва влияние на ума и духа. (Казвайки "дух" има предвид личността функционираща в духовни пространства.) Вие не можете да бъдете зрял християнин, живеещ според Божият потенциал за вас, ако не се грижите за вашето тяло.

            "Вашите тела са храм на Бог." (1 Коринтяни 6:19) То е свято и свещено. Човекът, който умишлено го разваля, него Бог ще унищожи.

 

Да не съдим

Не че е работа на християнина да съди другите относно това. Ние обичаме да съдим другите хора и да ги поправяме. Всички сме добри в това.

            Вместо това, работата на християнина е да не съди другите хора, защото ние всички сме различни. Библията казва: "Ако съдим себе си, няма да бъдем съдени." (1 Коринтяни 11:31) Това е мястото, от което трябва да започнем. Ако всеки пометеше пред собствената си врата, целият свят много скоро щеше да бъде чист.

            Така че, ние не говорим за други хора, защото ние всички функционираме различно. Ние сме създадени различни. Някои хора, които аз познавам се нуждаят от девет или десет часа сън, за да функционират добре. Ако спя 6 часа, аз съм благодарен на Бог и аз функционирам също така добре.

            Ние сме създадени различно в областта на храненето. Някой хора могат да живеят на боб, други не могат да понасят боба.

 

Придирчиви относно здраве

След като не говорим за това, да създаваме закони за другите, ние отстояваме Новозаветният принцип, че нашите тела са храм на Бог. Ние никога няма да имаме щастието, задоволството и използваемостта, която можем да имаме, ако пренебрегнем тази част от освещението.

            Чувствам се като лицемер, казвайки тези неща, защото моят живот често е много, много не въздържателен. Аз преминавам през часови зони непрекъснато в моите пътувания и моят живот е много нередовен. Много често се храня нередовно, поради тези пътувания.

            Аз смятам пътуването в самолет за едно от най-нездравословните неща, което човек може да прави. Пътник, който има вирус, може да зарази всеки един от пътуващите, тъй като филтриращата система не може да филтрира вирусите. Това не може да се открие, понеже пътниците се отправят в различни посоки и отиват при различни лекари, когато се разболеят.

            Също така трябва да ви кажа, че аз имам предразположение в тази област. Много рано разбрах, че макар и Форд, аз не бях роден добър Форд - Линкълн например. (Със сигурност не бях роден Мерцедес Бенц!) Много рано разбрах, че ако не взема здравето си под внимание, нямаше да мога да функционирам за дълго време. Един доктор ми каза, когато бях на 20 години, че не ще преживея 40 години.

            Така че, някои от нас трябва да са по-придирчиви, отколкото други. Но всички от нас, трябва да сме загрижени за нашето здраве, защото ние принадлежим на Бог.

 

Йерархия на здрав разум

Позволете ми да ви представя скица за това как мисля, че това изглежда:

Представете си фигурата на човек.

            Нека започнем с ума скъпи приятели, мястото, където мислим. Първата стъпка към добро здраве е да мислим правилно.

            Ако непрекъснато мислим негативно, със страх, с омраза, със съмнение ние ще се разболеем веднага. Каквито са "мислите на човека, такъв е и той." (Притчи 23:7)

 

Йерархия на здрави дробове

След това отиваме надолу до дробовете. Скъпи приятели, въздухът, който дишаме е дори по- важен, отколкото храната, която приемаме. Няма да се спирам на детайли. Ние живеем в свят, който технологически е много напреднал и много изостанал по отношение на предпазната медицина. В Америка имаме хиляди болни сгради и някои хора прекарват целия си ден в тях далеко от слънцето, от вятъра, зависими само от климатичната инсталация.

            Това не е начинът, по който бяхме създадени да живеем.

            Повечето от въздуха в тези сгради не е никак добър. Разбира се, че и да го заменим за външен въздух, това в някои случай не е много по-добре. Въздухът, който дишате е много по- важен, отколкото храната, с която се храните.

 

Йерархия на здравият стомах

След това идваме до стомаха. Храненето е много важно, тъй като: "Вие сте това, което ядете." Помислете върху това. Кой иска да бъде хамбургер или пържени картофи?

            Това е истината относно Америка, Австралия и Европа, включително Великобритания. В тези страни, двама от всеки пет души, ще умре много години   по-рано поради сърдечни заболявания и заболяване на артериите, предимно от неправилна диета. (Казвам предимно от неправилна диета, не от диета, защото заболяванията не всякога са по вина на човека.)

            Позволете ми да повторя това отново. Двама от всеки четири души в Америка, Австралия и Европа умират много по-рано от болести причинени в по-голямата част от неправилна диета. (От четирима един ще умре от рак.)

            Казвам "по-голяма част", защото не бива да забравяме наследствеността. Тя също така е важен фактор.

 

Опасността на лукса

Ние не осъждаме хората. Но ние казваме: "Колкото до мен, аз не желая да бъда един от тези три."

            Ние знаем, от нашето изследване относно храненето, кой е причината за този проблем. Това са луксът и технологията в нашите страни, които причиняват този проблем.  В страните от третия свят, извън големите градове, само един човек на двадесет умира от сърдечни заболявания и рак. Един на двадесет, защото те не могат да си позволят лукса да ядат полуготови храни.

            Накратко, вие не трябва да сте вегетарианец. Но, ако сте християнин, вие ще запомните, че каквото ядете или пиете, или каквото правите" вие ще го "правите за слава на Бог." (1 Коринтяни 10:31 NIV)   

 

Стойността на вегетарианството

В практически термини, колкото по-близко сте до разумно вегетарианство, да ядете храната такава, както е пораснала, толкова по-добре. Не е разумно да се храните непрекъснато от консерви, кутии и шишета. Те са за спешни случай. Ние ги имаме в къщи и ние ги използваме. Но ние не сме създадени да се храним с пакетирана храна. Ние сме създадени да ядем храна, която расте и колкото по-близко до вегетарианска, толкова по добре.

            Основната причина за смърт в Америка, Австралия и Европа е твърде голямата употреба на животинска мазнина, пречистени продукти, включително пречистено олио.

            Позволете ми да подчертая принципа. Вие принадлежите на Бог. Не пренебрегвайте вашето тяло.

 

Йерархия на здравите крака

От стомаха отиваме при краката. Ако мога да използвам старата пословица за физически упражнения, то тя казва: "Никога не погребват нещо, което се движи."

            Ако искате да знаете състоянието на вашият мозък, проверете мускулите в прасците си. Ницше казва: "Никога не се доверявайте на мисъл, която ви идва, когато седите." Без съмнение, би трябвало да слушате всички тези Библейски проповеди, тичайки.

            Приятели, ние не се движим достатъчно. Бог каза: "С пот на челото си ще ядеш хляба си." (Битие 3:19) Ако никога не се потите, не трябва да ядете.

            Позволете ми да цитирам Павел: Ако не работиш, не трябва да ядеш." (2 Солунци 3:10)

 

Правете най-доброто

Принципът е ясен: Ние принадлежим на Бог. Ние трябва да правим най-доброто, което можем. Сега, никой от нас не може да прави нещата правилно. Ако аз се интересувах само от здравеопазване, нямаше да съм евангелизатор. Аз нямаше да пътувам. Вие не можете да отидете до крайността да продадете душата си, за да запазите тялото живо, не си заслужава.

            Правете най-доброто, което можете. И Бог ще ви възвърне 100% в лихва за всеки цент от усилие, което полагате.

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rozasaronova888
Категория: Други
Прочетен: 1722918
Постинги: 3929
Коментари: 97
Гласове: 1005
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930