Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2020 04:05 - Антихрист или Исус Христос- кого очаквате? - 3
Автор: rozasaronova888 Категория: Други   
Прочетен: 96 Коментари: 0 Гласове:
1



 Прави впечатление чисто хронологичната последователност, в която ап. Павел говори на солунците относно грабването и Господния ден – грабването в гл.4, Господният ден в гл.5.

Като говори за грабването , той изолзва местоименията “ ние” и “нас”, като говори за Господния ден /ГС/, променя местоименията на “те” и “тях”.

Като говори за грабването, той включва себе си измежду живите християни, които ще участват в него /1Сол.4:15,17, както и в 1Кор15:51,52/, което ни навежда на мисълта, че той е вярвал, че грабването може да се състои в неговите дни или всеки момент и ще дойде внезапно, без да има събития, предхождащи го по необходимост. (Това разбира се–елементът на изненада– е изключено за грабване след ГС. Или поне се смята, че Господ не може да дойде за Църквата преди ГС.)

Като говори за грабването в 1Сол.4:15, Павел споменава Господното пришествие и както и в 2.Сол.2:1 , няма предвид Второто Пришествие, описано от Йоан в Откр.19, а само грабването.

За това говори първо непосредственият контекст, а той е “грабването”. В него думата “пришествие” означава просто “идване”, както говори и Христос във вече коментираните стихове от Йоан.14гл. :” И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие.”, като има очевидно предвид същото нещо, т.е идване на облаците – грабване и отнасянето ни в дома на Отца, а не второто идване на Земята . Интересни са и паралелите, които съществуват между двата пасажа:

 

Йоан 14:1-3

смущава ст.1

вярвате ст.1

Бога, Мене ст.1

щях да ви кажа ст.2

пак ще дойда ст.3

ще ви взема ст.3

при Себе Си ст.3

където съм Аз да бъдете и вие ст.3

 

1Солунци 4:13-18

скърбите ст.13

вярваме ст.14

Исус, Бог ст.14

ви казваме ст.15

Господното пришествие ст.15

ще бъдем грабнати ст.17

да срещнем Господа ст.17

ще бъдем винаги с Господа ст.17

 

Навярно и затова ап.Павел, знаейки за тези думи на Господ Исус от Йоан14, отваря дума за грабването в стих 15 на 1Сол.4, като казва: “ Защото това ви казваме чрез Господното слово,..”.

Освен това, словосъчетанието “Господното пришествие” не е технически термин- т.е. термин, който да се използва само за едно нещо в Библията, като напр.Второто пришествие в края на ГС.

Това е така, понеже като говори за това Павел не казва, че Господ ще слезе на Земята, за разлика от Йоан в “Откровение”, а че ще слезе от небето и ние ще Го срещнем в облаците- т.е. нозете Му няма да докоснат земята , както това става при Второто Му пришествие. А от своя страна, както и вече казахме, когато говори за Второто пришествие, Йоан не споменава грабването.

Като говори за грабването, Павел говори за възкресение само на “мъртвите в Христа” преди това, за разлика от Второто пришествие , преди което не споменава за възкресение.

Като говори за грабването, Павел говори като за благословение “ И тъй, насърчавайте се един друг с тия думи.и не споменава за съд, докато една от отличителните характеристики на Второто пришествие е съдът над нечестивите.

И на края, разбира се, говорейки за грабването, Павел дори и не намеква, че Църквата ще мине през ГС! ]

 

Още се занимаваме с 2.Солунци2, а това по-горе бе нужно отклонение, което поставя нашата херменевтика в правилния за Павел и солунците литературен и исторически контекст.

На базата на всичко казано дотук, аз отново заявявам, че когато Павел казва: “1 А колкото за пришествието на нашия Господ Исус Христос и нашето събиране при Него..”, той има предвид само грабването на Църквата, а не и Второто пришествие. /По-горе разгледахме някои от разликите между двете събития/. Затова и бих парафразирал първите три стиха по следния начин:

  1. А що се отнася до идването на Господа за нас на облаците и нашето събиране при Него чрез грабването, молим ви братя и сестри,

  2. да не се поклащате лесно от здравия разсъдък, нито да се смущавате било от дух, било от слово, или от послание, уж от нас изпратено, като че ли вече е настанало времето на Голямата скръб /Денят на Господа/.

  3. Никой да не ви измами по никой начин; защото това време няма да бъде, докато първо не дойде апостасията и не се яви човекът на греха, синът на погибелта,

 

Т.е. за да дойде времето на ГС /да настане Денят на Господа/ е нужно да стане събитие, което аз транслитерирах от гръцки, но не написах “отстъплението” както се превежда в повечeто съвременни преводи на НЗ след “Кинг Джеймс” от 1611. Интерес представляват преводите преди този.

Ранните преводи на Библията, като се започне с Джером /лат. превод “Вулгата” от IVв./ и се мине през преводите на Уиклиф /1384/, Тиндейл/1526/, Ковърдейл/1535/, Кранмер/1539/, Бричовата Б–я/1576/, Теодор Беза/1583/ и до Женевската Б–я/1608г./, всички те, без изключение, превеждат “апостасията” като “заминаването” , тъй като думата произхожда от глагола “афистеми”, който означава:

отдръпвам , отстранявам, заминавам си, отивам си, отстъпвам, стоя настрана, изоставям, дезертирам, отпадам” и в повече от 80% от случаите в Библията се отнася до физическо оттегляне, а когато се отнася до духовно отстъпление, думата не се е използвала самстоятелно, а с допълнение – както напр. в Дея.21:21: “да отстъпят от Моисеевия закон”, което показва от какво се отстъпва.

Дали ще се избере дума за превода отнасяща се до физическо заминаване/отдръпване/, или такава свързана с духовно остъпване, зависи и най-вече от контекста. А той гласи :

 

3 Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде, докато първо не дойде отстъплението (заминаването ) и не се яви човекът на греха, синът на погибелта,

4 който така се противи и се превъзнася над всеки, който се нарича Бог, или на когото се отдава поклонение, щото той седи [както Бог] в Божия храм и представя себе си за Бог.

5 Не помните ли, че когато бях още при вас, аз ви казах това?

6 И сега знаете, какво Го възпира, да не се открие в своето си време.

7 Защото оная тайна, сиреч, беззаконието, вече действува, но само догдето се отмахне отсред оня, който сега я възпира;

 

От прекия контекст става ясно, че Господният ден не може да започне, преди на световната сцена да се яви Антихрист /и да сключи завет–договор за мир с Израел за 7години: Данииловата 70та седмица от Дан.9:27/,

А това /откриването на Антихрист/ не може да стане “докато не се отмахне отсред” това или оня, който възпира това откриване.

И ако само Бог, в този случай –Бог Свети Дух, може да задържа злото /Бит.6:3/, да изобличава света за грях, правда и съд и да противостои на Сатана/Йоан16:7–11/ , Той е избрал да прави това чрез Църквата /Йоан 15:26,27/, но тъй като Той е изпратен да пребъде в Църквата “до века”/Йоан14:16,17/, то тогава “отмахването отсред” трябва да се отнася до отдръпването, оттеглянето, отстраняването на Църквата от света, което всъщност е “заминаването” - “апостасията” т.е. грабването.

Освен това, трябва да се отбележи, че думата “апостасия” в гръцкия текст е членувана с пълен член. Павел го използва за понятия, за които вече е говорил със солунците, а той е говорил с тях по темата “грабването”/, както и в първото си послание към солунците/, а и :” Не помните ли, че когато бях още при вас, аз ви казах това?” - ст.5- свидетелства за това.

И накрая, смислово Павел определя “апостасията” като събитие, вместо процес, продължаващ хилядолетия. Имам предвид, че духовно отстъпление от християнството се наблюдава от самото му начало /напр. Деяния 20:29,30 и Димас/ , през ересите на неоюдаизма и гностицизма в ранната църква, през самоволията и разпуснатостта на католицизма през Средновековието, та чак до наши дни.

Докато от своя страна “апостасията” е нещо, което трябва да се случи, преди да може да се случи нещо друго, а именно явяването на Антихрист.

Уважавани библейски изследватели също поддържат възгледа, че “апостасията” се отнася за физическо отстраняване. С цел да не продължаваме прекалено този текст , ще спомена само няколко:

Д-р Кенет Уийст /както е и в неговия превод на Библията/, д-р Дж. Дуайт Пентекост, д-р Томас Айс, д-р Арнолд Фрухтенбаум, д-р Андрю Уудз , д-р Тим Ла Хей , Дон Сюарт, д-р Хенри Морис, Дж. Върнън Макгий, д-р Дейвид Хокинг , Дж. Д. Фараг и мн. др.

 

Казано с други думи: Докато Църквата е на Земата, Антихрист не може да се открие, тъй като тя е това, което го възпира чрез силата на Светия Дух, Който обитава в нея завинаги.

От друга страна , докато Църквата е на Земята, Агнето не може да започне с отваряне на печатите в небето, понеже Той трябва да направи това в присъствието на наследниците Си, а и не може да започне с изливането на гнева Си върху нечестивите, докато Църквата е в света между тях.

 

Текстът на Павел продължава с :

8 и тогава ще се яви беззаконният, когото Господ Исус ще убие с дъха на устата Си и ще изтреби с явлението на пришествието Си,

 

/ При Второто пришествие/идване на Земята от Нашия Господ Исус Христос след ГС./

 

9 тогова, чието идване се дължи на действието на сатана, съпроводено от всякаква сила, знамения, лъжливи чудеса

10 и с всичката измама на неправдата, между ония, които погиват, защото не приеха да обичат истината, за да се спасят.

11 И затова Бог праща заблуда да действува между тях, за да повярват лъжа,

12 та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата.

 

/През времето на скръбта и преди Христовото второ пришествие ще има много Лъжехристи/

 

13 А ние сме длъжни винаги да благодарим на Бога за вас, възлюбени от Господа братя, загдето Бог отначало ви е избрал за спасение чрез освещение на Духа и вярването в истината;

 

/А що се отнася за вас, вие няма да споделите язвите на ГС, определени за очистването и наказанието на непокорния Израел и беззаконния свят, понеже Бог ви е избрал за спасение чрез освещение на Духа и вярването в истината;– вие сте в друга категория, в която сте призовани. Как?/

 

14 за което спасение ви призова чрез нашето благовестие, за да получите славата на нашия Господ Исус Христос

 

/чрез нашето благовестие, за да получите славата на нашия Господ – не унижение т.е. пребиване до разкървяване и посиняване на Булката от Младоженеца преди сватбата!/

 

В следващия стих Павел заповядва на солунците да държат здраво и отстояват това, което са научили от него по този въпрос. (Нещо, което се опитвам да направя и аз тук.):

 

15 И тъй, братя, стойте твърдо и дръжте преданията, които сте научили било чрез наше слово или чрез наше послание.

И продължава с:

16 А сам нашият Господ Исус Христос и нашият Бог и Отец, Който ни възлюби и по благодат ни даде вечна утеха и добра надежда,

 

/Бог ви възлюби по благодат– т.е. не се налага да минете през ГС и да “устоите докрай”, за да спечелите Неговото благоволение, (което е залегнaло като основен принцип в благовестието на нашето спасение).

И ни даде вечна утеха и добра надежда – все уверения, които рязко контрастират с идеята за преминаване на Църквта през ГС!/

В последния стих от главата:

17 да утеши сърцата ви и да ги утвърди във всяко добро дело и слово.

Павел иска и се надява на две неща:

Бог да утеши солунците в техните земни скърби, като ги отърве чрез неговото послание от

първоначалния смут, в който те са изпаднали, мислейки, че е настанал Денят на Господа /ГС/, т.е. че са пропуснали грабването. Той все едно ги пита : “Още ли сте тук? “– И отговаря: “Следователно ГС не е започнала. Бъдете спокойни.”

И второто: Да живеят живота си на Земята не мотивирани от страх от скорошното явление на Антихриста, а от наближаващото за тях идване на Христа./Както и в 1 Сол.1:10, Тит 2:13 и 1Петр.1:13/

 

В заключение бих желал да подчертая, че подобно тълкуване подхожда най-добре, както на непосредствения, така и на цялостния контекст на Писанията, без да се налага те да бъдат накъсвани и цитирани безразборно, нарушавайки основни библейски принципи и старозаветни предобрази или злепоставяйки Божия характер.

 

Бих препоръчал на всеки, който до момента е живял с потискащата мисъл за настъпването на ГС, да опита поне за един ден да живее с надеждата в по-достоверната перспектива– скорошното ни грабване в облаците и срещата ни със Спасителя ,което би могло да настъпи всеки момент!

Дали такова убеждение няма да ни изпълни с надежда, радост, очакване и да ни мотивира към повече добри думи и дела – респективно свидетелстване и вършене на Божията воля?

 

Днес има много хора, които по различни подбуди изопачават писанията. Що се отнася до мен, аз силно се уповавам, че вие сте хора предани на Бога и като такива, не бихте искали да се наредите сред тях!

Колкото за тях, повечето от ония, които проповядват Църквата в ГС, продават и комплекти за оцеляване и правят състояние от това!

/Пример: Оглавяващият американска християнска телевзия –Джим Бейкър, който с години лежа в затвора, заради корупционни схеми и използване на християнските си предавания за събиране на пари чрез измама, с обещания за строеж на християнска почивна станция, днес “вече нов човек” , е намерил новата “търговска ниша”./

Не смятам, че те лесно биха се отказали от този доходоносен бизнес.

 

И така, кого очакваме ние и какво правим докато Го чакаме?

Нека си отговорим с думите на ап. Павел

от Тит 2:

11 Защото се яви Божията благодат, спасителна за всичките човеци,

12 и ни учи да се отречем от нечестието и от световните страсти и да живеем разбрано, праведно и благочестиво в настоящия свят,

13 ожидайки блажената надежда, славното явление на нашия велик Бог и Спасител Исус Христос,

 

и 1Кор.1:

4 Винаги въздавам благодарения на моя Бог за вас за Божията благодат, която ви е била дадена в Христа Исуса

5 че се обогатихте чрез Него във всичко, в пълна сила да говорите за Него,

6 (по който начин се потвърди свидетелствуването за Христа между вас),

7 така щото вие не оставате назад в никоя дарба, като чакате явлението на нашия Господ Исус Христос,

8 Който и докрай ще ви утвърждава, та да бъдете безупречни в деня на нашия Господ Исус Христос.

 

МАРАНАТА! [ арам.:Господ иде, или : Господи ела!]

Благодат да бъде с всички, които искрено любят нашия Господ Исус Христос!

(Амин)

 

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rozasaronova888
Категория: Други
Прочетен: 1723400
Постинги: 3929
Коментари: 97
Гласове: 1005
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930