Постинг
18.10.2019 12:01 -
МАРИАМ - РЪКОВОДИТЕЛ, КОЙТО НАДЦЕНИ СЕБЕ СИ
Из книгата: „Жената в светлината на Библията“
Автор: Цвете Куличева
Изход 15:19-21; 2:1-10; Числа 12:1-15; 20:1
Мариам беше дъщеря на двама много смели евреи - Амрам и Йохавед. Въпреки фараоновата заповед да се убива всяко новородено еврейско момче, те запазиха своя син Моисей, който, като порасна, стана водач на еврейския народ. Чрез него Бог с мощна ръка прослави Себе Си и избави израилтяните от египетско робство.
Амрам и Йохавед отгледаха трима големи ръководители в Израил: Моисей, Аарон и Мариам.
Още като малко момиче родителите повериха на Мариам много отговорна задача - да стои близо до кошчето, в което бе тримесечното й братче Моисей. Животът на нейният брат зависеше от изпълнението й. Тя бе смела, умна и практична. Веднага щом фараоновата дъщеря извади от река Нил кошчето с бебето Моисей, тя й предложи собствената му майка за негова дойка.
Когато порасна, Мариам не бе само спътница, но и сътрудник на брат си Моисей.
Тя бе и първата жена пророчица.
Какво значи пророк? - Човек, който предсказва бъдещето ли?
Пророк е човек, който възвестява Божието слово, Божиите истини.
Тя бе ръководител - поведе израилевите жени с хваление да изразят благодарността си към Бога за това, че с мощна ръка ги избави от египетското робство и по сухо ги преведе през Червеното море. Животът й бе изцяло отдаден на Бога и Неговия народ. С дела и думи тя изявяваше величието на Бога. Жените с готовност я следваха. Тяхното пеене бе подкрепа в дългото и тежко пътуване през пустинята.
Бог издигна Мариам до това положение, като имаше пред вид нейните качества и способности.
Бог ни предлага едно или друго служение според нашите дарби и способности, но Той ни е дал свободна воля и ние избираме, дали да приемем или да отхвърлим.
При горящата къпина Бог предложи на Моисей да стане изпълнител на Божия план за освобождаване на евреите от египетско робство. Моисей отначало отказа, но Бог го увеща. Ако Моисей не се беше съгласил, Господ нямаше да му наложи насила.
Затова и апостол Павел казва: „Аз не бях непокорен на небесното видение“ (Деян. 26:19).
Бог ни предлага много неща, но винаги всичко е условно: „ако приемете, ако устоите, ако чуете гласа Ми, ако направите ...“.
Няма предопределени. Има приели и неприели, устояли и неустояли, в резултат, на което има избрани и отхвърлени.
Бог помаза Саул за цар, даде му изобилна мяра от Духа Си, но когато той ен изпълни Божиите условия, Бог го отхвърли.
Мариам беше почитана жена. Тя имаше лични качества, необходими за ръководител. Бог ги оцени, избра я и й даде едно престижно служение, но когато тя не бе послушна на Бога, когато не прояви смирение и се възгордя, Бог я наказа.
Нека да помним, че всичко, каквото имаме, го дължим на Бога, че Той ни дава различни дарби, за да Му служим. Затова да внимаваме да не се възгордяваме!
Като причина, поради която Мариам се противопостави на Моисей, тя изложи втората му жена - етиопка. Но истинската прична бяха завистта и ревността: „Само чрез Моисей ли говори Господ? Не говори ли и чрез нас?“ (Числа 12:2).
Мариам надцени себе си, смяташе, че е наравно с Моисей. Възгордя се и подкопа авторитета на Моисей. Но всъщност тя възстана не против Моисей, а против Божият избраник, против Божия ред.
В църквата има едноначалие, установено от Бога. С Аарон те искаха да си присвоят авторитета на Моисей, с което заплашиха единството на целия народ. Резултата бе проказа за Мариам. С това Бог доказа, че зачита тези, които е избрал и наказва всеки, който докосне Неговите избраници.
Минаха седем дни преди Бог да прости на Мариам и да я излекува. Така целият израилев народ забави своето пътуване със седем дни. Личните грехове на водачите се отразяват върху целия народ. Ако водачът съгреши и не се покае, а народът не го изобличи, то Бог наказва целия народ. Затова в Словото Си Бог много често апелира: „отмахнете нечестивия отсред себе си.“
Библията пише, че Мариам умря преди нейният народ да влезе в Обетованата земя (Числа 20:1).
Бог издигна Мариам на върха, като й даде едно изключително служение до момента, докато тя прославяше Бога и не съгреши. Постепенно, без да усети, Мариам се отклони от Божия контрол в живота си. Затова тя надцени себе си и съгреши. Ето защо Божието Слово ни съветва: „Който стои, да внимава да не падне!“
В Библията има много жени, които посветиха своите дарби и способности на Бога и Бог ги направи Свои пророчици - Олда, Анна, Елисавета, четирите дъщери на Филип. Направи Девора водач на Своя народ. Фива бе дяконица на църквата в Кенхрея. Лидия и Прискила бяха съработнички на ап. Павел в благовестието.
За жените има много работа в благовестието. Бог иска да използва нашите дарби и способности.
Нека със смирение ги посветим в служение на Божието дело, което днес се нуждае много от това.
Автор: Цвете Куличева
Изход 15:19-21; 2:1-10; Числа 12:1-15; 20:1
Мариам беше дъщеря на двама много смели евреи - Амрам и Йохавед. Въпреки фараоновата заповед да се убива всяко новородено еврейско момче, те запазиха своя син Моисей, който, като порасна, стана водач на еврейския народ. Чрез него Бог с мощна ръка прослави Себе Си и избави израилтяните от египетско робство.
Амрам и Йохавед отгледаха трима големи ръководители в Израил: Моисей, Аарон и Мариам.
Още като малко момиче родителите повериха на Мариам много отговорна задача - да стои близо до кошчето, в което бе тримесечното й братче Моисей. Животът на нейният брат зависеше от изпълнението й. Тя бе смела, умна и практична. Веднага щом фараоновата дъщеря извади от река Нил кошчето с бебето Моисей, тя й предложи собствената му майка за негова дойка.
Когато порасна, Мариам не бе само спътница, но и сътрудник на брат си Моисей.
Тя бе и първата жена пророчица.
Какво значи пророк? - Човек, който предсказва бъдещето ли?
Пророк е човек, който възвестява Божието слово, Божиите истини.
Тя бе ръководител - поведе израилевите жени с хваление да изразят благодарността си към Бога за това, че с мощна ръка ги избави от египетското робство и по сухо ги преведе през Червеното море. Животът й бе изцяло отдаден на Бога и Неговия народ. С дела и думи тя изявяваше величието на Бога. Жените с готовност я следваха. Тяхното пеене бе подкрепа в дългото и тежко пътуване през пустинята.
Бог издигна Мариам до това положение, като имаше пред вид нейните качества и способности.
Бог ни предлага едно или друго служение според нашите дарби и способности, но Той ни е дал свободна воля и ние избираме, дали да приемем или да отхвърлим.
При горящата къпина Бог предложи на Моисей да стане изпълнител на Божия план за освобождаване на евреите от египетско робство. Моисей отначало отказа, но Бог го увеща. Ако Моисей не се беше съгласил, Господ нямаше да му наложи насила.
Затова и апостол Павел казва: „Аз не бях непокорен на небесното видение“ (Деян. 26:19).
Бог ни предлага много неща, но винаги всичко е условно: „ако приемете, ако устоите, ако чуете гласа Ми, ако направите ...“.
Няма предопределени. Има приели и неприели, устояли и неустояли, в резултат, на което има избрани и отхвърлени.
Бог помаза Саул за цар, даде му изобилна мяра от Духа Си, но когато той ен изпълни Божиите условия, Бог го отхвърли.
Мариам беше почитана жена. Тя имаше лични качества, необходими за ръководител. Бог ги оцени, избра я и й даде едно престижно служение, но когато тя не бе послушна на Бога, когато не прояви смирение и се възгордя, Бог я наказа.
Нека да помним, че всичко, каквото имаме, го дължим на Бога, че Той ни дава различни дарби, за да Му служим. Затова да внимаваме да не се възгордяваме!
Като причина, поради която Мариам се противопостави на Моисей, тя изложи втората му жена - етиопка. Но истинската прична бяха завистта и ревността: „Само чрез Моисей ли говори Господ? Не говори ли и чрез нас?“ (Числа 12:2).
Мариам надцени себе си, смяташе, че е наравно с Моисей. Възгордя се и подкопа авторитета на Моисей. Но всъщност тя възстана не против Моисей, а против Божият избраник, против Божия ред.
В църквата има едноначалие, установено от Бога. С Аарон те искаха да си присвоят авторитета на Моисей, с което заплашиха единството на целия народ. Резултата бе проказа за Мариам. С това Бог доказа, че зачита тези, които е избрал и наказва всеки, който докосне Неговите избраници.
Минаха седем дни преди Бог да прости на Мариам и да я излекува. Така целият израилев народ забави своето пътуване със седем дни. Личните грехове на водачите се отразяват върху целия народ. Ако водачът съгреши и не се покае, а народът не го изобличи, то Бог наказва целия народ. Затова в Словото Си Бог много често апелира: „отмахнете нечестивия отсред себе си.“
Библията пише, че Мариам умря преди нейният народ да влезе в Обетованата земя (Числа 20:1).
Бог издигна Мариам на върха, като й даде едно изключително служение до момента, докато тя прославяше Бога и не съгреши. Постепенно, без да усети, Мариам се отклони от Божия контрол в живота си. Затова тя надцени себе си и съгреши. Ето защо Божието Слово ни съветва: „Който стои, да внимава да не падне!“
В Библията има много жени, които посветиха своите дарби и способности на Бога и Бог ги направи Свои пророчици - Олда, Анна, Елисавета, четирите дъщери на Филип. Направи Девора водач на Своя народ. Фива бе дяконица на църквата в Кенхрея. Лидия и Прискила бяха съработнички на ап. Павел в благовестието.
За жените има много работа в благовестието. Бог иска да използва нашите дарби и способности.
Нека със смирение ги посветим в служение на Божието дело, което днес се нуждае много от това.
Божието слово не се представя правилно, ...
БОЖИЕТО СЛОВО НЕ СЕ ПРЕДСТАВЯ ПРАВИЛНО, ...
БАЩА МИ БЕШЕ КОВАЧ-ПОЕЗИЯ
БОЖИЕТО СЛОВО НЕ СЕ ПРЕДСТАВЯ ПРАВИЛНО, ...
БАЩА МИ БЕШЕ КОВАЧ-ПОЕЗИЯ
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1005