Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2020 05:30 - КАКВО КАЗВА БИБЛИЯТА? 5 част
Автор: rozasaronova888 Категория: Други   
Прочетен: 187 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Кои са печатите?

Ако погледнем към темата на цялата Библия, ще открием, че темата е същата и при печатите.

Бях на плуване. В басейна се запознах с един мъж, който ми каза, че е учител. Сподели, колко е трудно в днешно време да се работи с деца. Една трета са забили поглед в телефоните си и играят игрички. Другата трета приказват помежду си и само няколко души внимават на това, което говори учителя им.

Казах си: „Слава на Бога!“ Ето повод да споделя благата вест. „За 45 години комунизъм всички се обезверихме. Няма страх от Бога и уважение към възрастните.“ Попитах го: „Имате ли Библия?“ „Имам, но тя е толкова трудна за разбиране!“ „Гледате ли Българска християнска телевизия?“ „Моята майка я гледа.“

Продължих: „Има три думи, които ще ни помогнат да разбираме Библията. В тези три думи: Бог, Авраам и света; по-късно Бог, Израел и света; и в днешно време Бог, църквата и света, ще открием темата на цялата Библия, а също темата и на книгата „Откровение”.

След потопа Бог избра един човек, чрез когото да достигне народите. Записано е в Битие 12:2,3, където Бог говори на Авраам: „Ще те благословя, за да бъдеш за благословение.”

Тук ще открием тези три думи: Бог, Авраам и света. Чрез Авраам и неговото потомство, идването на Месията, Бог желае да благослови всички народи. По-късно Бог се нарича с имената на Авраам, Исаак и Яков. Богът на Авраам е Този, Който се открива на търсещите го. Богът на Исаак е Този, Който върши чудеса. Богът на Яков е Този, Който променя.

Чрез благословението на Израел, Божията цел беше да достигне народите.

Темата при печатите е: Светът, църквата и Бог. Четирите коня ни откриват състоянието на света, отношението на света към църквата (петият печат или страдащата църква), Божият отговор към света (шестият печат или Божият гняв към нечестивите) и Божият отговор към църквата (седмият печат – мълчание - можем само да благоговеем пред това, което Бог е приготвил за светиите).

Първият печат е бял кон и е свързан с лъжерелигията.

„Ездачът му държеше лък и му беше даден венец. Той дойде като победител, за да победи.”

Има теолози, които приемат, че ездачът на белия кон е Господ Исус Христос, защото се казва, че е победител и също е с бял кон, както белият кон в Откровение 19 глава.

Други теолози твърдят, че ездачът на белия кон е самия Антихрист, защото той винаги имитира Божиите неща.

В действителност картината е съвсем различна. Вторият, третият и четвъртият кон ни говорят за войни, мор, смърт и ад и те препускат през цялата човешка история. Така че, първият кон би трябвало да не прави изключение. Когато сравним Евангелие от Матей 24 глава и Откровение 6 глава, ще открием, че редът е същия и стих по стих имаме потвърждение за това. Думите на Господ Исус Христос започват с „Пазете се да не ви заблуди някой…” Исус говори за заблуда и разбираме, че първият кон е също заблуда или лъжерелигия.

Апостол Йоан предупреждава:

Защото всичко, което е в света - страстта на плътта, пожеланието на очите и тщеславието на живота, не е от Отец, а е от света; и светът преминава, и неговите страсти; а който върши Божията воля, остава до века (1 Йоан 2:16-17).

Тук ще открием три неща, за които сме предупредени:

1. Светът или пожеланието на очите.

2. Грехът или тщеславието на живота.

3. Плътта или страстта на плътта.

Ева беше изкушавана в тези три области и пропадна (Битие 3:6).

И като видя жената, че дървото беше добро за храна и че беше приятно за очите, дърво, желано, за да дава знание, взе от плода му и яде, даде и на мъжа си да яде с нея и яде и той (Битие 3:6).

1. Пожеланието на очите - дърво, приятно за очите.

2. Тщеславието на живота - дърво, желано, за да дава знание.

3. Страстта на плътта - дърво, добро за храна.

Исус също беше изкушаван в тези три области и победи (Матей 4:1-11).

1. Политическата власт - пожеланието на очите или света. „Дяволът Му показа всички царства на света и каза: На Теб ще дам цялата тази власт и величие на тези царства, ако ми се поклониш.” Богатството на целия свят не може да се сравни с поклонението към Бога.

2. Религиозната власт - тщеславието на живота или греха. „Постави Го на върха на храма и Му каза: Ако си Божий Син, хвърли се оттук долу.” Грях е да изпитваме Господа, ако искаме Той да извърши чудо, поради нашето тщеславие.

3. Икономическата власт - страстта на плътта. „Ако си Божият Син, заповядай на този камък да стане хляб.” Има по-важни неща от задоволяването на плътта и това е Божието слово.

Тези три области ние откриваме и при първите три печата (Откр.6:1-6).

1. Политическата власт - червеният кон, символ на войната, където в повечето случаи чрез войни се налагат политически решения.

2. Религиозната власт - белият кон, който имитира белия кон на Господ Исус и чрез лъжерелигията може да донесе успокояване на съвестта, че сме в истината.

3. Икономическата власт - черният кон, когато богатите ще стават по-богати, а бедните по-бедни.

Тези три области са обяснени много добре в притчата на Исус за почвите (Лука 8:5-15).

1. Светът. Когато семето попадне сред тръните и започне да расте, бива задушено от грижи, богатства и житейски удоволствия и не дава узрял плод.

2. Грехът. Когато семето е посято край пътя, бива стъпкано от хората и изкълвано от птиците, които символизират лъжерелигията. Ако се влияем от мнението на другите и позволим на дявола да ограби словото, което довежда до спасение, ние просто си играем на църква или религия, а това е грях пред Бога.

3. Плътта. Когато семето попадне на канаристи места, то може да порасне бързо, но ще открием, че няма дълбок корен, а това ще доведе до изсъхване. Когато позволим плътта да има доминираща роля в духовния ни живот, рано или късно ние ще отстъпим от вярата.

Църквите в Пергам, Тиатир и Сардис бяха изкушавани в тези три области (Откровение 2 и 3 глава).

1. Светът. В църквата в Пергам си пробиваше място учението на Валаам и николаитите, които предлагаха компромис със света.

2. Грехът. Църквата в Тиатир търпеше жената Йезавел, която носеше друго учение и това е грях, за който трябваше да се покаят.

3. Плътта. Църквата в Сардис вършеше делата на плътта. Беше на име жива, но Господ казва, че в действителност е мъртва.

Ако погледнем към съня на Навуходоносор, откриваме, че Римската империя се разделя на източна и западна. Западната римска империя загина, но отчасти беше възстановена като Святата римска империя, а в последно време се оформи като Европейския съюз. При лъжерелигията имаме сливане на религия и държава, което често води и до диктатура. През четвърти век християнството става официална религия в Римската империя и императорът става глава на църквата. Християнството се превръща в религия и изгубва силата си, докато истинската църква е била винаги гонена.

От лъжерелигията ще дойде и лъжепророкът. От Откровение 13 и 17 глави научаваме повече подробности. Лъжепророкът ще сваля огън от небето. Имаме примера на свалянето на огън в катедралата в Ерусалим. Лъжепророкът ще насърчава поставянето на чип на челото или на дясната ръка.

(За повече подробности виж книжката: „Белегът на звяра”, издание на Мисия Филаделфия).

Вторият печат говори за червен кон и е свързан с войните, а ездачът му с политическата власт.

Третия печат ни открива черен кон и е свързан с глада, а ездачът му с икономическата власт.

 

Какво ни разкрива четвъртия печат?

Когато Агнето разчупи четвъртия печат, чух гласа на четвъртото живо същество да казва: „Ела!“

„Погледнах и видях пред себе си блед кон. Името на ездача му беше „Смърт“ и зад него следваше адът. На тях бе дадена власт над една четвърт от земята, власт да убиват, като използват войни, глад, напасти и дивите земни зверове” (Откровение 6:7,8).

Името на ездача му беше „смърт“

Преминахме през ужаса на Първата и Втората световни войни. Какво ли ни очаква, ако в скоро време избухне и Третата световна война, която е предсказана чрез шестата тръба, а и медиите непрекъснато публикуват материали за нея? Конфронтацията между великите сили става все по-голяма. Натрупани са оръжия, които могат да унищожат земята не само един път, но многократно. Жертвите вероятно ще бъдат невъобразими.

Човечеството е преминавало и през глад, който е покосил милиони. Преминава и сега. Взети са безпрецедентни мерки в целия свят, за да ограничат заразата от новия вирус Covid-19. Възможно е заразата да засегне една трета от света. Какво говорят медиите за смъртта и коронавируса?

Публикувам следния материал изтеглен от интернет на 20 март 2020 г.

„12 650 човека умряха от глад в света днес до 10 ч сутринта. Някой да се впечатли?

Светът е под въздействие на луда истерия заради коронавируса, който вече върлува по цялото земно кълбо. Навсякъде се налагат безпрецедентни мерки за сигурност и изолация.

Според световни лидери коронавирусът е най-сериозното изпитание за човечеството след Втората световна война — не само заради жертвите, но и заради икономическите последствия, които пандемията вече причини и ще причинява месеци наред. Икономисти изчисляват, че епидемията ще струва на държавите трилиони долари. Ако въобще е възможно да се калкулират всички загуби.

До 10 ч днес (20 март 2020 г.) сутринта в света са регистрирани 246 181 заразени с коронавирус. 10 049 души вече са починали. Това — за целия период след избухването на заболяването.

Много или малко е това и оправдана ли е истерията по Covid-19?

 

Ще премине ли Църквата през скръбта?

Има погрешно учение за Грабване на църквата преди Голямата скръб. Това обезоръжава църквата да се подготви за усилните времена на Голямата скръб. По-добре е да се подготвим за трудни времена, отколкото само да очакваме Грабването. В подкрепа на Грабването на църквата преди Голямата скръб се цитират думи, които са извадени от контекста на Библията. Ето един пример:

Как две думи могат да променят цялото откровение

Тези думи са „след това”. Извадени от контекста на Библията и неправилно тълкувани, те могат да доведат до грешно интерпретиране на пророчествата в книгата Откровение.

Откровение 4:1 – „…ще ти покажа това, което трябва да стане след това.”

Известен проповедник, един от най-гледаните по youtube, имащ страхотна харизма, пленяващ с усмивката си и имащ голямо влияние, обяснява: „След трета глава на Откровение се минава в друг период. „След това” означава след тези събития, или след периода на църквата. Исус разделя времето на Църквата и времето на погублението. Църквата е грабната преди Голямата скръб.”

Писмата към църквите са разглеждани като събития и период от време, които се случват през настоящата благодатна епоха от близо 2000 години. Тогава се търси логика, че думите „след това” се отнасят за събитията описани от 4 до 22 глави, като се приема, че тези събития се случват в един период от седем години или последната Даниилова седмица. Грабването на Църквата се приема, че е преди тези седем години. Заблудата е прокарана много фино и почти незабележимо за непринудения слушател.

Апостол Павел е предвидил тези заблуди и казва: „Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде (нашето събиране с Христос), докато първо не дойде отстъплението и не се яви човекът на греха, синът на погибелта (2 Солунци 2:1-3). По времето на Антихрист Църквата ще бъде на земята. Тези, които проповядват грабване на Църквата преди Голямата скръб Павел ги нарича измамници.

Дори малко дете би разбрало правилно думите „след това”. След откровението за състоянието на седемте църкви, Господ изявява състоянието на света (седем печата), предупрежденията към света (седем тръби) и войната, която Църквата води със света (седем видения за войната).

Следват Божият отговор към света и блудницата (седем чаши и седем слова) и Божият отговор към праведните (седем видения за хилядагодишното царство и седем откровения за вечността).

Всяка седма част е участта на праведните, а всяка шеста част е участта на нечестивите.

През последните години имах покани в много църкви за провеждането на семинари за последното време и по-специално за книгата „Откровение”. Бях поканен и в една ромска църква. Децата, повече от сто, няколко пъти превъзхождаха по брой възрастните. След хвалението пасторът помоли всички деца да преминат в другата зала, където ги очакваха учителките. Аз обаче ги спрях, защото смятах, че Словото е важно и за тях. Пасторът се съгласи, но когато разбра, че темата ще бъде върху „Откровение”, дойде при мен и ме помоли да сменя проповедта. „Откровението е толкова трудно за разбиране!” - каза той. Аз настоях да продължа със започнатата тема и той с неохота се съгласи.

„Деца - започнах аз, - обичате ли да се снимате?” „Дааа” - беше отговорът. „Какво правите със снимките?” - продължих аз. „Поставяме ги в албум и после ги разглеждаме.” „Откровението представлява един такъв албум с осем картини. В първите четири картини можем да видим църквата, светът, предупреждения към света и духовната война, която водим. Следващите четири картини представляват съд над света, съд над църквата блудница, хилядагодишното царство и вечността.” Продължих с въпроси, какво правим в църквата, когато се събираме, и какво представлява светът, в който живеем. Децата участваха дейно и отговаряха точно на зададените въпроси. Не усетихме как измина повече от час. Накрая пасторът дойде при мен много развълнуван и стисна ръката ми: „Никога не съм предполагал, че книгата „Откровение” може да бъде толкова достъпна и проста за разбиране.”

Кои са негативните последствия от такова погрешно тълкуване на тези две думи „след това”, когато те бъдат извадени от контекста на Библията?

1. Обезценява се цялото Откровение, защото всички събития се натикват в бъдещата една седмица или седем години и се пропуща, че Откровението е винаги актуално, за всички времена, включително и за първите векове.

2. Пропуща се едно от най-великите мисионерски послания, каквото е Откровението, а това обезкуражава църквата да работи дейно за спасение на души.

3. Приемайки, че църквата е грабната преди Голямата скръб, вярващите се лишават да бъдат мотивирани и приготвени за трудни времена, както това започва да се случва в настоящето време чрез пандемията на коронавируса. В Библията няма да намерите дори един единствен стих, който да подкрепя тази теория. Всички стихове за грабването се отнасят за края на Голямата скръб.

4. Допущайки, че писмата до седемте църкви са събития и период от време, вярващите се лишават от основното разбиране на 2 и 3 глава от Откровение, в които Господ Исус ни говори за седем различни състояния на църквите. Ако това бяха събития или период от време, нямаше да има нужда Господ да призовава за покаяние на църквите.

5. Създава се възможност за различни интерпретации и неправилни тълкувания на Откровението, като някои проповедници говорят за пет грабвания на светиите през време на Голямата скръб (тайно грабване, грабване на 144 000, грабване на мъчениците от Голямата скръб, грабване на двамата свидетели и последно грабване при Пришествието). Откровението говори само за едно първо възкресение на светиите и само за една последна тръба – седмата, при която са грабнати избраните.

6. В подкрепа на значението на думите „след това” се цитират и думите в Откр.1:19, „Напиши това, което си видял, и това, което е, и това, което ще бъде след това.” Тези думи се тълкуват като три периода: Исус в слава, Църквата като събития и период от време и бъдещи събития след Грабването.

Картината ще бъде много по-точна, ако разгледаме тези стихове по следния начин:

Откровението като минало, настояще и бъдеще

„Затова запиши това, което видя, което е и което ще се случи по-късно.“

Много тълкуватели на Откровението разглеждат книгата въз основа на стиха в Откр.1:19, като я разделят на три части:

„И тъй, напиши, което видя.” Видението е за Исус в слава, ходещ между седем светилника и държащ седем звезди в ръката си (1 глава). Христос е Изкупителят, Който ще съди цялата вселена и ще въздаде на всекиму според делата (2 Сол.1:5-10).

Второто идване на Господ е свързано с награда на светиите и съд за нечестивите. Грехът трябва да бъде наказан и злото открито и изкоренено завинаги.

„Което е.” Видението е за църквата във времето, в което е дадено откровението (2 и 3 глава). Посланието е до седем църкви, които са в различно духовно състояние. Към пет от църквите има призив да се покаят. Към църквата в Смирна и Филаделфия няма упрек. Днес също може да открием тези седем състояния на църквите.

„Което има да стане след това.” Видението е за бъдещите събития (4-22 глава).

1 видение (4 и 5 глави). Божието управление над света.

2 видение (6 и 7 глави). Божието откровение за състоянието на света и Неговия отговор.

3 видение (8-11 глави). Божието предупреждение към света.

4 видение (12-14 глави). Божието воюване с дявола и неговите помощници.

5 видение (15 и 16 глави). Божият гняв чрез седемте чаши.

6 видение (17-19 глави). Божието осъждение на съюзниците на дявола.

7 видение (20-22 глави). Божията победа и съкрушително поражение на дявола. Триумф на Божието царство.

 

Нека да разгледаме как самата Библия използва тези изрази за края на века. В 1 Тимотей 4:1-3, Павел предупреди:

„А Духът изрично казва, че в послешните времена някои ще отстъпят от вярата, и ще слушат измамителни духове и бесовски учения, чрез лицемерието на хора, които лъжат, чиято съвест е прегоряла, които забраняват жененето и заповядват въздържание от ястия, които Бог създаде, за да се употребяват с благодарение от онези, които вярват и разбират истината.”

Дали Павел говореше за „последни времена”, които щяха да станат хиляди години по-късно? Защо той трябва да предупреждава Тимотей за събития, които Тимотей и Тимотеевите пра-пра-правнуци, и петдесет или повече поколения от наследници, нямаше никога да доживеят да видят? Всъщност, Павел казва на Тимотей, „В това като съветваш братята, ще бъдеш добър служител Исус Христов” (1 Тимотей 4:6). Членовете на Тимотеевото събрание се нуждаеха да знаят това, което щеше да стане в „последните дни”, защото те лично щяха да бъдат засегнати от онези събития. Конкретно, те се нуждаеха от уверението, че идващото отстъпление е част от цялостната схема от събития, водещи от времето на апостолите до края на стария ред и пълното установяване на Христовото Царство.

В известен смисъл „последните времена” могат да се тълкуват и за целия период от време след Петдесятница до Второто идване на Христос.

 

Каква е тайната на Бога?

В 1 Коринтяни 15:51,52 откриваме, че грабването ще стане при последната тръба.

„Ето, една тайна ви казвам: Не всички ще починем, но всички ще се изменим, в мигновение на око, при последната тръба; защото тя ще затръби и мъртвите ще възкръснат нетленни, и ние ще се изменим.”

Откровение 10:7 ни дава отговора коя е последната тръба: „В дните на гласа на седмия ангел, когато се приготви да затръби, тогава ще се изпълни тайната на Бога...”

Колосяни 2:2 ни разкрива, че тайната на Бога е Христос (виж още Римл.16:25-26).

 „...за да се утешат сърцата им и, свързани заедно в любов за всяко обогатяване със съвършено проумяване, да познаят тайната на Бога, т.е. Христос.”

Ефесяни 1:9-11 допълва, че „когато се изпълнят времената, да се събере в Христос всичко - това, което е небесно и земно...” Църквата е оприличена на Тялото на Христос (1 Кор.12:27). Събирането ни с Главата-Христос ще стане при грабването в края на Голямата скръб, при последната или 7-ма тръба.

1 Солунци 4:15-17 ни дава още подробности относно грабването.

„Понеже сам Господ ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на Архангел и при Божия тръба; и мъртвите в Христос ще възкръснат по-напред; после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати...”

Изпълнението на това пророчество откриваме при Силния Ангел (Откр.10:3-7).

Силният Ангел има на главата си дъга - символ на Божия завет, лицето Му е като слънцето - израз на слава, краката Му са като огнени стълбове - символизиращи сила и съд, в ръката Си държи свитък (Откр.5:5), слага десния и левия крак на морето и земята - символ на световно господство, извиква със силен глас, като лъв (Ис.31:4,5; Ер.25:29-38; Осия 11:10-11; Иоил 3:16; Амос 3:8), заклева се в Живеещия до вечни векове (Бит.22:16) и казва на Йоан и на двамата си свидетели, че ще пророкуват (Откр.11:3). Всичко това ни насочва към Господ Исус.

При седмата, последната тръба става грабването.

„И като затръби седмият ангел, се чуха силни гласове на небесата, които казваха: Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос; и Той ще царува за вечни векове” (Откр.11:15).

Събирането ни с Господа се случва при последната тръба.

(Виж още Откр.10:7; 11:15; 1 Сол.4:16-18; Матей 24:31; 1 Кор.15:51,52). Църквата е видяна в небето за първи път в Откр.7:14-17.

Ако допуснем, че ще има грабване преди Голямата скръб и грабване след нея, тогава колко последни тръби ще свирят? Има само една последна тръба и тя е седмата.

Потвърждение за грабването след Голямата скръб откриваме в Откровение 20:4,5, където са описани три различни групи, които ще бъдат възкресени.

„И видях престоли; и на тези, които бяха насядали на тях, беше дадено да съдят (първа група); видях и душите на онези, които бяха обезглавени поради свидетелството си за Исус и поради Божието слово (втора група), и на онези, които не се поклониха на звяра, нито на образа му и не приеха белега на челото си и на ръката си (трета група по времето на Антихрист); и те оживяха и царуваха с Христос хиляда години. Другите мъртви не оживяха, докато не се свършиха хилядата години. Това е първото възкресение” (Откр.20:4,5).

В заключение можем да обобщим казаното до тук. Библията не ни обещава спасяване от трудностите, но сила да ги търпим и преодоляваме. Църквата е минавала през изпитания в историята, така че няма да бъде изненада, ако премине и през Голямата скръб. Вярващите ще бъдат запазени от надвисналото зло.

„Не се моля да ги вземеш от света, а да ги пазиш (терео -”пазя”, “предпазвам”) от лукавия” (Йоан 17:15).

„Понеже си опазил Моята заповед да търпиш, и Аз ще опазя (терео) теб от (в оригинала, предлогът, преведен „от”, означава всъщност „отсред”) времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита онези, които живеят по земята” (Откр.3:10).

По времето на Навуходоносор, когато верните бяха атакувани от неприятеля, Бог избави Седрах, Мисах и Авденаго от огъня, а Данаил от лъвовите уста. Така също Бог може да ни избави по време на гонението на Антихрист и сатанинския гняв (Дан.3:12-29; 6:1-28; Откр.3:10; 12:11).

Печатите ни разкриват обществената система, която управлява света, чиято кулминация ще бъде по времето на Антихрист; отношението към Църквата; Божият отговор към нечестивия свят, завършваш с Армагедон и Божият отговор към праведните.

Тръбите са по-къс период от време и е предупреждение към света да се покае. Завършват също с Армагедон.

Чашите са съвсем кратък период от време, когато се излива Божия гняв към рода на непокорните и завършва също с Армагедон.

Заключението, което можем да направим, е, че те протичат паралелно и завършват с едно и също събитие – Армагедон..

Един известен автор на бестселъри казва: „Доктрината за грабване преди скръбта е допринесла единствено за развиване на отстъпническа нагласа в Църквата, но тя повече няма да успее. Това робство ще бъде отмахнато от превъзходството на нарастващата Църква, както Господ извика чрез Исая:

„Стани, свети, защото светлина дойде за тебе и славата Господна те осия, защото ето, тъмнина ще покрие земята и мрак племената, а над теб ще осияе Господ и славата Му ще ти се яви” (Исая 60:1,2).

По същото време, когато дълбока тъмнина покрива земята, Господ ще осияе със Своята слава хората Си. Това ще бъде времето на най-големия конфликт между светлината и тъмнината и светлината ще победи. Както апостолът каза: „През много скърби трябва да влезем в Божието Царство” (Деяния 14:22).

Страданията са вратата, през която ще влезем в Царството. Това е най-великото време в историята, в което можем да живеем и да служим на Господа! Пророци, светии и праведни хора от древни времена са жадували да видят това, което последното поколение ще види. Да бъдем тук и да сме част от него е най-великата чест, която Господ може да ни даде. Нека да се възползваме от тази велика възможност!”

 

Не знаем какво да правим…

2 Летописи 20:12

Тези думи говорят за голяма безнадеждност и обърканост.

Има ли такива думи записани в Библията? Да, има! Изречени са от един цар и се отнасят за цял един народ. Израел беше в безизходица. Нямаше надежда отникъде. Цареше страх.

Лекар в Италия разказва:

До преди две седмици, аз и моите колеги лекари бяхме атеисти. Смятахме го това за съвсем нормално! Винаги се подигравах на моите родители, когато ходеха от време на време на църква. Но при нас дойде различен пациент, евангелски пастор с Библия. Четеше от нея на тези, които бяха на смъртно легло. От любопитство се заслушвахме. Лекарите бяхме уморени и изтощени физически и психически. Не можехме нищо да направим, за да помогнем на умиращите. Двама наши колеги починаха, а ние, другите, - едвам се държим на крака. Осъзнахме, че там където свършват нашите сили, имаме нужда от Бога и от Неговата намеса. В малкото свободно време започнахме да се молим на Бог. От лекари-атеисти сега намираме утеха в молитва към Бог, да ни помогне, за да се грижим за болните.

Пасторът почина и отиде при Господа, но той ни донесе мир, който никъде не можехме да намерим.

В Израел се молеха: „Не знаем какво да правим, но към Тебе са обърнати очите ни“ (2 Лет.20:12).

Какво се случи?

Три народа, моавци, амонци и маонци дойдоха да воюват срещу Йосафат.

Как реагира Йосафат?

„Ако ни връхлети зло - меч, съд, мор или глад, и ние застанем пред този дом и пред Тебе (защото Твоето име е в този дом) и извикаме към Тебе в бедствието си, тогава Ти ще ни послушаш и избавиш“ (2 Летописи 20:9).

Йосафат се довери на Бога. В предвид настоящата заплаха от пандемия на коронавирус, ние трябва да се научим да правим същото. Има няколко аспекта на доверие в Бога, които могат да ни помогнат днес.

1. Предайте на Бога страховете си

„А Йосафат се уплаши и се втурна да търси Господа, и прогласи пост по цял Юда“ (2 Лет.20:3).

Най-доброто лекарство е да се покаем, да признаем нашата слабост и да прогласим пост.

2. Насърчете другите да се доверят на Бога

Цар Йосафат потърси Бога и обяви национален пост. Светът около нас може да се срива и хората да живеят в страх и ужас, но е важно ние да се доверим на Бога за опазване от всеки вирус или епидемия (Псалом 23 и 91).

3. Насърчете ги към молитва

„Защото в нас няма сила да противостоим на това голямо множество, което иде против нас, и не знаем какво да правим, но към Тебе са обърнати очите ни“ (2Лет.20:12). Това е молитвата на Йосафат. Ние също можем да се молим с тази молитва.

4. Насърчете ги със Словото

Дойде пророк, който насърчи Юдея, че това не е техен бой, а Божий (2Лет.20:15,17). Вие просто ще седите и ще гледате как Бог ще извърши спасението.

Днес ние имаме смъртоносен проблем от коронавирус, но това е атака върху тялото ни. В духовната област имаме враг и борбата е на живот и смърт. Седрах, Мисах и Авденаго се провикнаха: „Дори Бог да не ни помогне, ние няма да се поклоним на идола.” Избавлението им беше невероятно. В средата на огнената пещ те бяха запазени. Давид казва: „В долината на мрачната сянка ако ходя, няма да се уплаша от зло.”

5. Поклонете се на Бога

Молитвата на народа Израел завърши с поклонение.

„И когато започнаха да пеят и да хвалят, Господ постави засади против амонците и моавците, и против онези от хълмистата земя Сеир, които бяха дошли против Юда, и те бяха поразени“ (2Лет.20:22).

Ние се покланяме на Бога дори и в разгара на страданието. Ние Го прославяме дори по време на разпространението на вируси.

Поклонението не е стратегия, за да накараме Бог да действа. То е доверие към Бога, че Той се грижи и воюва за нас.

 (Следва продължение)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rozasaronova888
Категория: Други
Прочетен: 1693666
Постинги: 3893
Коментари: 97
Гласове: 1005
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031