Постинг
01.12.2016 06:00 -
Приковаващият Христос
„Както заличи провния ни в постановленията Му закон, който беше враждебен към нас, махна го отсред нас и го прикова на кръста.“ (Колосяни 2:14)
За прочит: Колосяни 2:8-15
Христос беше прикован на кръста. Но в този стих ап. Павел ни казва, че е приковал някого или нещо на кръст? Кого? Какво? Закона. Както хората бяха безмилостни спрямо Спасителя, така и Той постъпи безпощадно спрямо закона. Както Неговите ръце и нозе бяха приковани от гвоздеите, така и Той прониза закона. Но докато Христос възкръсна и с това осуети плановете на Своите противници, законът не можа да възкръсне. Нямаше кой да го възкреси.
Темата за отношението между старозаветния закон и делото на Христос е сложна. Но ап. Павел достатъчно ясно изтъква, че ние имаме мир с Бога, и сме съвършено чисти в Неговите очи, защото Христос понесе нашето наказание и така ни освободи от бремето на греха. Законът е изпълнен. Ние сме го нарушили и сме получили справедливата си присъда. Но тя е изтърпяна не от нас, а от Господ Исус.
В съзнанието на всеки човек съществува представата за Христос като благ и нежен Спасител, като Божият Агнец, понасящ чуждото наказание. Но Христос е и много жесток. Той разпъва закона. Той пронизва греха право в сърцето. Той обезоръжава началствата и властите на ада и ги праща там, където им е мястото.
Ние също трябва да бъдем и нежни, и жестоки. В името на вярата си не искаме да се борим с никого и да мачкаме хората, за да запазим личния си интерес. Готови сме да отстъпим, да дадем предимство на другите, да пожертваме нещо. Но спрямо греха не бива да проявяваме никаква милост.Той не заслужава нищо друго, освен да бъде мачкан, приковаван на кръста и умъртвяван. Духовната война е единственото законно място, където можем да покажем на какво сме способни и какви бойци сме.
Молитва: Господи, благодарим Ти, че ни освободи от суровите изисквания на закона чрез Христос. Дай ни да се държим така, щото да не бъде Неговата жертва за нас напразна, но във висша степен смислена. Амин.
БЪДИ ЖЕСТОК КЪМ ГРЕХА, АКО ИСКАШ ДА СИ ДОБЪР КЪМ СЕБЕ СИ.
За прочит: Колосяни 2:8-15
Христос беше прикован на кръста. Но в този стих ап. Павел ни казва, че е приковал някого или нещо на кръст? Кого? Какво? Закона. Както хората бяха безмилостни спрямо Спасителя, така и Той постъпи безпощадно спрямо закона. Както Неговите ръце и нозе бяха приковани от гвоздеите, така и Той прониза закона. Но докато Христос възкръсна и с това осуети плановете на Своите противници, законът не можа да възкръсне. Нямаше кой да го възкреси.
Темата за отношението между старозаветния закон и делото на Христос е сложна. Но ап. Павел достатъчно ясно изтъква, че ние имаме мир с Бога, и сме съвършено чисти в Неговите очи, защото Христос понесе нашето наказание и така ни освободи от бремето на греха. Законът е изпълнен. Ние сме го нарушили и сме получили справедливата си присъда. Но тя е изтърпяна не от нас, а от Господ Исус.
В съзнанието на всеки човек съществува представата за Христос като благ и нежен Спасител, като Божият Агнец, понасящ чуждото наказание. Но Христос е и много жесток. Той разпъва закона. Той пронизва греха право в сърцето. Той обезоръжава началствата и властите на ада и ги праща там, където им е мястото.
Ние също трябва да бъдем и нежни, и жестоки. В името на вярата си не искаме да се борим с никого и да мачкаме хората, за да запазим личния си интерес. Готови сме да отстъпим, да дадем предимство на другите, да пожертваме нещо. Но спрямо греха не бива да проявяваме никаква милост.Той не заслужава нищо друго, освен да бъде мачкан, приковаван на кръста и умъртвяван. Духовната война е единственото законно място, където можем да покажем на какво сме способни и какви бойци сме.
Молитва: Господи, благодарим Ти, че ни освободи от суровите изисквания на закона чрез Христос. Дай ни да се държим така, щото да не бъде Неговата жертва за нас напразна, но във висша степен смислена. Амин.
БЪДИ ЖЕСТОК КЪМ ГРЕХА, АКО ИСКАШ ДА СИ ДОБЪР КЪМ СЕБЕ СИ.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1005