Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2016 18:28 - Да не съм аз, Господи
Автор: rozasaronova888 Категория: Други   
Прочетен: 453 Коментари: 0 Гласове:
0



 ДА  НЕ  СЪМ  АЗ,  ГОСПОДИ
                                     
                                                   Йоан  13 : 20 - 34
  
Желая да спра вашето внимание върху една малка, мълчалива драма, която се разигра на Тайната вечеря. В тази драма участват само двама души - Господ Исус Христос и предателят Юда, защото останалите ученици не разбраха нищо.
Христос току що е измил нозете на учениците си, една постъпка, с която Той им дава урок по смирение, и сяда на трапезата с тях. Той е много развълнуван, защото знае какво ще последва след тази последно вечеря с учениците.
Внезапно нарушава тяхното мълчание, казвайки: " Истина, истина ви казвам, един от вас ще ме предаде!"  Думите Му падат като гръм от ясно небе. В недоумение учениците се споглеждат един друг, а после  отправят поглед към Исус и се
питат:  " Да не съм аз, Господи?"  Петър пошепва на Йоан, който е облегнал глава на Исусовото рамо, да попита Исус кой е този, който ще го предаде.  Исус казва: " Каквото си намислил да правиш, прави го по-скоро." Юда мълчаливо взема залъка , излиза в тъмната нощ и отива да изпълни това, което е намислил. Никой от седящите на трапезата не разбира значението на Христовите думи, защото мисли , че Христос е възложил на Юда поръчка за празника. Ето тази беше кратката драма, която се разигра между Христос и Неговия предател в онази паметна вечер. Поуките за нас от тази драма са дълбоки, силни, затрогващи,  върху тях искам да помислим.
" Истина, истина ви казвам - един от вас ще ме предаде."  Горчиви думи! Изненадващи думи! Страшни думи!  Забележете, тези думи се отнасяха не за фарисеите, които Го мразеха и които денонощно търсеха повод да Го убият.
Те се отнасяха за учениците Му, дванадесетте най-близки Нему хора, които Той бе избрал и които три години ходеха с Него, слушаха мъдрите Му слова, които бяха свидетели на великите Му божествени дела.  .....Приятели, тези думи на Христос ни говорят, че не само Бог работи в този свят, но че и Сатана работи. Да помним това! Той работи хитро, подмолно, лукаво, дори сред редиците на най-близките до Христос хора. Някои вярващи се заблуждават, като мислят, че те са завинаги застраховани против атаките на лукавия, понеже са спасени чрез вяра в Христос. Това не е вярно!  Враговете на Царството Божие не са идвали само от вън, но и от вътре. Исторически факт е, че Сатана в своите атаки против църквата е използвал хора, които са претендирали да бъдат Божии чада и водачи на църквата, като папи, патриарси и владици.Инквизицията, която проля кръвта на хиляди мъченици на вярата, беше ръководена от първенците на църквата. Във всички области на живота откриваме същия сатанински план - предателите да се загнездват помежду най-близките хора на жертвата.     .......
Позволи ми да те попитам:  Представяш ли  често сърцето си, ума си, живота си пред всевиждащия поглед на Бога?
Усвоил ли си този навик да представяш сърцето си за проверка пред Него?  Когато искаме да проверим здравословното състояние на тялото си, отиваме при рентгенолог, чиито апарат открива скритата болест . Когато искаме да  открием истинското си душевно състояние, ние поставяме себе си под лъчите на  Божия поглед. Затова, когато си в храма и слушаш словото Божие, не мисли за другите, а за себе си.     .. . . .
Запитан от Йоан кой е предателя, Исус отговаря:  " Той е онзи, за когото ще затопя залъка е ще му го дам." И Той затопи залъка и го подаде на Юда. Това действие на на Христос бе израз на Неговото божествено великодушие, пред
което можем само да благоговеем, да се поклоним. Според тогавашния еврейски обичай подаден залък означава специално внимание, почит, уважение, любов към някого.  . . .  .Това е Божията несравнима любов, която не оставя никога грешника, но му  подава  потопения залък - израз на милост и готовност за прощение.
Подаденият залък символизира непрестанния Божий  зов към грешника за опомняне, за идване на себе си, за връщане в дома на Отца.
Как се отнесе Юда към  Христовото великодушие, към  Божия апел?  Той взе залъка, изяде го, а отхвърли Божията любов, която му го поднесе.    . . . . И в същия момент, в който Юда взе залъка и излезе, Сатана влезе в в сърцето му, казва Йоан. Ето още един акт на тази мълчалива драма. В него ние откриваме една житейска истина, един миров закон. Няма празно пространство във всемира. Не съществуват празни умове и  празни сърца на този свят. Ако ти изгониш Бога от сърцето си, там ща влезе злият дух, защото то не може да остане празно! Ако ти отхвърлиш Божията любов, ще те обладаят егоизъм, гордост, користолюбие, омраза и завист, защото душата ти не може да остане празна!
Ако твоят ум не мисли за горните неща, за Божествените истини, за царството Христово,  той ще мисли за земните неща, за временните и преходни неща, за грубите материални интереси, за нечестното  в света,  защото умът не може да остане празен.   . . . .
Мълчаливата драма, която се разигра между Христос и Юда на последната вечеря в горницата, се е повтаряла през вековете, повтаря  се и днес. Като изучим историята на християнството, виждаме, че едни са го предавали като Юда, други са Му служили предано и вярно като Петър, Йоан, Яков  . . . И Именно защото Му бяха верни служители, затова днес имаме християнството, затова Христовият дух на любов и мир и правда е навлязъл в много области на живота. Христос и днес стои пред нас и ни казва:  " Един от вас ще ме предаде!"  -  Кой е той? Ти ли си?  Аз ли съм? -
Сложи ръката на сърцето си и запитай Христа:  " Да не съм аз Господи?"
Изпитай ме, Боже, и познай сърцето ми, опитай ме и познай помислите ми,  защото аз не искам да бъда предател, но искам да бъда Твой, всякога Твой верен и искрен служител в света, искам да бъда проводник на любовта и добротата Христова в този свят, искам да бъда верен Христов свидетел пред хората в света. Нали Ти сам си казал, Господи:  " Бъди верен до смърт и ще ти дам венеца на живота!"
Искам да бъда Твой  верен последовател. Помогни ми Господи!
  
П-р Васил Зяпков  (1900 - 1976) През време на комунизма осъден на доживотен затвор заради вярата
                    image



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rozasaronova888
Категория: Други
Прочетен: 1706464
Постинги: 3914
Коментари: 97
Гласове: 1005
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930