Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2013 18:53 - ГОДЕН ЧРЕЗ ОПРОЩЕНИЕ - 18 и 19
Автор: rozasaronova888 Категория: Други   
Прочетен: 560 Коментари: 0 Гласове:
0



Глава осемнадесета

Свещеничеството

 

Изход 28: 9

Свято и царско

 

Причината за наличието на олтара беше греха. Отговорът е освещаване чрез участие, а не чрез наблюдение (Колосяни 3:16; 1 Коринтяни 12:14). Човек идва при Изкупителя точно както е, но не може да остане повече такъв. Доближаването до Святото място не може да стане, докато проблема с греха не е разрешен.

Не може да има духовна връзка, преди очистването (1 Коринтяни 11:28). Човек трябва да се съгласи Бог да задуши в нас нещата, които винаги ни карат да преследваме нашите собствени идеи, нашия собствен интерес и нашата собствена чистота. Готовността за всичко това, да бъде умъртвено дава право на Бог на мира, да ни използва за Своята предназначена цел.

Там, където имаше олтар, трябваше да има и свещеник. Докато олтара установяваше връзката между Бог и изкупения, свещениците трябваше да поддържат тази връзка. Същата благодат, която закриляше Израел по време на пасхата в Египет, сега беше на планината Хорив, осигуряваща средствата, които ги пазеха (1 Петрово 1:5). Както Израел имаше свещеници, така сега църквата е царско свещенство, а Исус е Първосвещеникът.

След като чрез Мойсей, Бог беше представил реда, по който Той можеше да дойде при Своя народ (Изход 25:10 – 27:19), Той започна да представя изискванията, за това, което Израел трябваше да донесе в Неговото присъствие Изход 27:20).

Първото Му изискване към тях е: „Заповядай на израилтяните да ти донасят дървено масло първоток, чисто, за осветление, за да горят винаги светилата... Аарон и синовете му да ги нареждат да горят от вечер до заран пред Господа (Изход 27:20-21). Това беше първата отговорност на свещениците.

Бог щеше да има грижата за светлината на Своето присъствие в Пресветото място, но отговорността за светлината в Святото място беше дадена на свещениците.

Първото нещо, което Бог осигури беше светлина.

 

„Бог е светлина, и в Него няма никаква тъмнина” (1 Йоан 1:5).

 

Човекът е този, който обичаше тъмнината повече от светлината, тъй като делата му са зли” (Йоан 3:19). Той има нужда да дойде при светлината.

По време на сътворението първо Бог осигури светлината. „Нека бъде светлина” (Битие 1:3). По време на Петдесетница отговорността за светлината беше поверена на църквата, царското свещенство на всички вярващи.

Те трябваше да бъдат като фитила на светилника, попиващи Светия Дух (маслото). Само малко от тях трябваше да бъде изявено и подрязано, да бъдат средството, чрез което Светия Дух трябваше да разпръсва светлината на Божията слава, пред Бог и човека.

Дори и на това привилегировано място на царско свещенство, те не забравят думите на Павел: „И тъй, намирам тоя закон, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо” (Римляни 7:21).

Свещеничеството беше и (трябва да бъде) това, което носи вината (Числа 18:1, 23). Те бяха отговорни за всяко оскверняване, което засягаше светилището или тях самите. Те бяха като родители, които носят отговорността, за нещата, които те или техните деца вършат. Те трябваше да поучават, дисциплинират и да отсъждат, но също така да се застъпват за народа пред умилостивилището на Бог, заради съвършенствата на техния Изкупител, а не техните успехи или неуспехи.

В Изход 29 и Левит 8 ни е представено детайлно описание на тяхното посвещение и наследствената отговорност в тяхното дело.

Името Аарон означава много висок. На него му беше дадена служба над целия Израел; тип на Исус, когото Бог възвиси (Деяния 5:31) и той беше наречен „Великият Първосвещеник” в Евреи 4:4. Това е име, което не е използвано за никой друг, дори не и за Мелхиседек. Той е тип на възкресения Христос, който ще дойде отново, като Цар на царете, царуващ над всички.

Първосвещеникът имаше два вида дрехи.

„В Левит 16 се казва как е бил облечен в Деня на умилостивението. Той беше облечен в чисто бяло облекло, което представяше личната правда и святост на Господ Исус, която Му позволи да приеме изумителното дело на отнемане греховете на Своя народ” – казва Артър Пинк.

В Изход 28 е описано официалното облекло на първосвещеника. Там са изброени многото атрибути и съвършенства, които установяваха неговата готовност за служба. Те бяха определени за слава и красота, придаващи достойнство на делото му и на него. „Те сочеха към Христос в цялото му съвършенство с Бащата” – казва Артър Пинк.

Този Исус, като наш първосвещеник е много по-различен от осеняващия херувим, чието сърце се възгордя поради своята хубост. Пророците от древността са описали падането му от мястото на привилегия, до Божия трон, до неговото маскиране тук на земята като цар на Тир и Вавилон и по множество други начини и места. Свещеническо дело на изкупление никога не е било част от неговия план. Езекиил пише за царя на Тир:

 

„Ти си печат на съвършенство, пълен си с мъдрост и съвършен по хубост... Ти беше херувим помазан, за да засеняваш; и Аз те поставих там... догдето се намери беззаконие в тебе... затова те отхвърлих като скверен от Божия хълм, и те изтребих... Сърцето ти се надигна поради хубостта ти; ти разврати мъдростта си поради блясъка си” (Езекиил 28:12-17)

 

Царят на Тир не беше единствения, който е вдъхновен от Сатана. Вавилон също беше вдъхновен от него. За неговите амбиции Исая казва:

 

„Как си паднал от небето, ти Денице... А ти думаше в сърцето си: Ще възляза на небесата, ще възвиша престола си над Божиите звезди, и ще седна на планината на събраните... Ще възляза над висотата на облаците, ще бъда подобен на Всевишния” (Исая 14:12-14)

 

Множества от хора са все още под влиянието и вдъхновението на царете на Тир и Вавилон. Те са специализирани, за да вдъхновяват хората относно „Аз ще” на тяхната гордост да възвеличат себе си, и да владеят над другите.

Каква хвала може да отдадат изкупените на Бог, за техния велик първосвещеник, който дойде в смирение да посредничи и задоволи святите съвършенства на Своя Баща, и нуждите на грешното човечество?

 

 

Глава деветнадесета

Одеждите

Изход 28

Съвършенството на Неговия характер

 

Описанието, което е дадено за облеклата на Аароновите синове е много кратко:

„А за Аароновите синове да направиш хитони, и пояси да им направиш, и гъжви да им направиш, за слава и великолепие. С тия одежди да облечеш брата си Аарона и синовете му с него, и да ги помажеш, да ги посветиш и да ги осветиш, за да Ми свещенодействат. Да им направиш и ленени гащи, които да покриват голотата на тялото им; нека покриват бедрата им от кръста надолу; и нека ги носят Аарон и синовете му, когато влизат в скинията за срещане, или когато пристъпват при олтара, за да служат в светото място, да не би да си навлекат грях та да умрат. Това да е за вечен закон за него и за потомството му подир него... Направиха хитоните за Аарон и за синовете му от висон, тъкана изработка;” (Изход 28:40-43; 39:27).

В 28:41 се казва, че одеждите са също и за Аарон с изключение на шапката. Белият лен, както тук, така и навсякъде другаде напомня за чистата святост и правда на Христос.

Дрехите на Аарон, първосвещеника, бяха много по-претенциозни. Бялата дреха на Неговата правда беше покрита с останалите Му съвършенства, които са илюстрирани с мантията на ефода, ониксовите камъни, пояса, нагръдника, митрата и златната плочка.

Мантията на ефода (Изход 28:31-35), беше дълга синя дреха, която се обличаше над бялата ленена дреха и под ефода. Тя имаше отвори за ръцете и главата. Синьото е символ на Божествения характер на първосвещеника. Това е първото място, в което думата мантия е използвана в Писанията и тя принадлежи на първосвещеника. Тя беше облекло на достойнство и придаде свещенически характер на Аарон. Тя сочеше към мястото, където е нашия първосвещеник сега.  

Върху подгъва имаше оцветени ресни като нар. Между всяка от тях имаше златно звънче, за да може „звънтенето му да се чува, когато влиза в светото място пред Господа, и когато излиза” (ст. 34). Посредническата служба на нашия Първосвещеник в небето произведе звук на Петдесятница и плода от него беше 3 000 спасени (Деяния 2:41), и продължи дневно да прибавя нови души към църквата (Деяния 2:47; 5:14).

Ефодът (Изход 28:6) беше от две части, покриващ тялото му отпред и отзад, съединен над раменете от две презрамки и златни гнезда, в които бяха поставени ониксовите камъни. Той беше направен от чист препреден лен, злато, син, червен и морав материал. Златото сочеше към божествената слава на първосвещеника, а останалите цветове към Неговите различни съвършенства. Синьото сочеше към небесния Му произход, моравото към царската му титла, а червеното като страдащ слуга от човешкия род. 

Ониксовите камъни бяха поставени в златни гнезда, които бяха закачени за презрамките. На еврейски оникс означава да сияя с блясък. Върху тях бяха изписани дванадесетте имена на племената, подредени според раждането им, свидетелствайки, че Бог приема всеки един поравно. Рамото е символ на сила и показва тяхната пълна сигурност. Петър свидетелства за това, като казва: „Които са пазени с Божията сила” (1 Петрово 1:5). Тук те символизират приликата с Божия народ, докато на нагръдника те са символ на разновидността на Божия народ в техните определени дарби и слава.

Поясът беше ленен, направен от същите цветове и беше символ на служба. Исус препаса себе си с кърпа, умивайки нозете на учениците. Също така, Той обеща, че когато дойде отново, „Той ще препаше Себе Си ... и ще им прислужи” (Лука 12:37).

Нагръдникът (Изход 28:15-30) беше най-скъпия. Останалите дрехи бяха фон за него. Той беше направен от чист препреден лен, удвоен за здравина и беше богато украсен със същите три цвята като ефода.

Неговият размер беше половин лакът или 22 х 25 квадратни сантиметра.

Долната му част беше прикачена за ефода, чрез синя лента, която преминаваше през две халки, по една на ефода и на нагръдника от двете му страни. На върха той се държеше на две златни верижки, които бяха закачени за златните гнезда на ониксовите камъни на раменете.

Това беше нагръдника на присъдата с дванадесетте имена на племената написани на 12 скъпоценни камъка, които Аарон внасяше непрекъснато в Святото място за спомен пред Бог (ст. 29).

Може би дванадесетте камъка са били поставени в четири редици около краищата на нагръдника, оставяйки центъра свободен за Урим (означаващ светлина) и Тумим (означаващ съвършени правила). „Божия закон е съвършен (Псалм 19:7) и Божиите заповеди са святи, просвещават очите (ст. 8). Урим и Тумим бяха знак, че Бог беше всред Израел, готов да даде съвет във време на нужда.

Израел винаги беше носен пред Бог върху сърцето на първосвещеника, представящо Неговите чувства за тях.  Висейки на раменете, представя силата на Христос, която винаги беше на разположение на Неговия народ. Техните имена не можеха да бъдат изтрити. Те бяха изписани, символизирайки вечна безопасност. Те бяха в безопасност, защитавани от златото и не можеше да бъдат изгубени. Божията сила е свързана и нежността на Неговото сърце са свързани с вериги. Той може да ги пази. Кой може да ги отдели от Неговата любов?

Дванадесетте камъка представят Неговия народ, който е скъпоценен за Него. Камъните са трайни, както тяхното спасение, което е закупено завинаги.

На златната плочка беше написано „Свят на Господ” и тя беше закачена за митрата. Тя свидетелстваше, че първосвещеника е свят, посветен, неопетнен и отделен от грешниците. Като такъв той посредничеше за тях. Бог беше осигурил това за несъвършенствата и оскверняването на службите ни на поклонение. Той носи нашата нечистота и представя своята святост като наша.  В усъвършенстването на Исус, нашия Първосвещеник се съдържа нашето вечно приемане (Изход 28:38).

Митрата говори за Неговото подчинение на Бог и Неговото смирение пред Божията воля. Думата митра е използвана на още едно място (Езекиил 21:25-27). Тук тя е употребена за Антихриста, който поставя себе си като Бог в Божия храм. Това е събитие, което също е споменато в 2 Солунци 2:3-9.

Във времето на края Бог казва: „Снеми митрата и свали короната ... възвиси смирения, а смири възвисения... дойде оня, комуто принадлежи; и нему ще я дам” (Езекиил 21:25-27). Към това Павел добавя: „Който даде себе си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия нечист свят” (Галатяни 1:4).

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rozasaronova888
Категория: Други
Прочетен: 1692823
Постинги: 3893
Коментари: 97
Гласове: 1005
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031